Re: Kan ikke tilgå server udefra

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Jul 2004 - 11:51:57 CEST

Date: Thu, 15 Jul 2004 11:51:57 +0200
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Kan ikke tilgå server udefra

On Thu, Jul 15, 2004 at 10:35:50AM +0100, Joachim Bondo wrote:

Hej Joachim,

> Hvis jeg statisk tildeler IP-adresser på begge netkort, som du
> foreslår, og lader defaultrouter være 62.244.178.225, kan jeg faktisk
> tilgå maskinen udefra, men nu ikke indefra!

Addresser statisk på begge interfaces og sæt default routen
på det externe interface.
Tjek lige om du ikke kan pinge det der nu er def. gateway på det
interne netværk.

> Det får mig til at spørge, om man ikke kan sætte defaultrouteren
> separat for de to netværkskort? Eller er det noget helt andet jeg skal
> gøre?

Du kan lave statisk routing via det interne interface,
eller måske gøre brug af en routing protokol på LAN'et ?
Til det kan du bruge Zebra fra ports (/usr/ports/net/zebra)

--
Med Venlig Hilsen
Søren Elleby Sørensen