Re: Kan ikke tilgå server udefra

From: Joachim Bondo (none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Jul 2004 - 12:41:09 CEST

From: Joachim Bondo <none@bsd--bondo.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Kan ikke tilgå server udefra
Date: Thu, 15 Jul 2004 11:41:09 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Tak til jer alle. Jeres svar fik mig til at finde fejlen, som mest af
alt var min egen fingerfumlethed.

Faktisk virkede det efter defaultrouter blev sat til 62.244.178.225
gennem at tildele det interne kort en statisk adresse. Derved overskrev
DHCP-serveren ikke længere defaultrouter-adressen.

Da ssh så ikke virkede udefra, var det fordi jeg synes jeg skulle taste
GATEWAYens adresse og ikke maskinens. Og så er det svært at få til at
virke!

Og nej, jeg behøver ikke sætte defaultrouter til den lokale router, da
de lokale maskiner kan tilgå serveren inden for subnettet.

Joachim