Re: mailinglister

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 22 Jan 2004 - 13:15:35 CET

Date: Thu, 22 Jan 2004 13:15:35 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Quoting Brian Josefsen (josefsen@wasd.dk):
> tjae, man kunne vel ændre user@dom.tld til user@REM0VETHISdom.tld
> selvfølgelig med et 0(null) istedet for O da de fleste robotter
> tilsyneladende har lært det trick, det er også meget nice at gøre det
> efter @ tegnet, da jeg ihvertfald har set meget spam komme ind på
> removethisbruger@dom.tld

Det holder ikke. Der gaar ikke laenge, foer spammerne ogsaa laerer det.
Hvis man har problemer med spam, skal man bruge noget, som computere
ikke kan forstaa, nemlig indholdet af sprog. Dette kunne vaere en
loesning:

        detfemtebogstavidetdanskealfabetsnabelamolionerpunktumdk@try.me

Det goer det bare temmeligt irriterende at skulle svare direkte til
folk.

> Jeg ved ikke hvem der administrerer systemet, men det kunne være en
> opfordring

En eller anden form for maskering kunne maaske tage det vaerste, men de
handler jo med adresser, saa mon ikke det blot udsaetter problemet?

Jeg har i oevrigt ikke deciderede problemer med spam. bmf fanger stort
set al spam -- den har misset under 10 siden engang i forsommeren.

--
<dogs> i was dropped a lot as a child