Re: hæfte om *BSD

From: Jonas Hauge (none@pab--linein.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 Jan 2004 - 12:23:26 CET

Date: Tue, 20 Jan 2004 12:23:26 +0100
From: Jonas Hauge <none@pab--linein.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hæfte om *BSD

Flemming Jacobsen wrote:

> Det er en voldsom forenkling af virkeligheden.
>
> Vi begynder at se teenagere rode med BSD, og hvis jeg prøver at
> huske tilbage til dengang (ja, der er langt, og styr så jeres
> morsomheder :-) så var det ikke ligefrem teknisk engelsk jeg var
> bedst til at læse.

Så kan vi da lige tage en kommentar fra den anden ende af aldersskalaen.
Jeg startede med FreeBSD for 2 år siden i en alder af 16 - det var langt
fra al dokumentation jeg forstod, så er ganske enig i at der er brug for
godt begynderstof på dansk.

> Om det så skal være en oversættelse af handbook (se Phils
> erfaringer med og overvejelser herom i arkivet), eller en "kom
> igang" bog er foreløbig et åbent spørgsmål.

Jeg tror umiddelbart der er brug for begge dele.
Min årgang har ikke den vilde tålmodighed - tingene skal virke hurtigt og
derefter udforsker man systemerne.
Det må jo resultere i en "sådan kommer du i gang" og derefter en mere
bredsprektret dokumentation (så som en oversættelse af handbook).

Mvh.
Jonas Hauge