Re: hæfte om *BSD

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 Jan 2004 - 12:18:15 CET

Date: Tue, 20 Jan 2004 12:18:15 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hæfte om *BSD

Quoting Flemming Jacobsen (fj@fj.batmule.dk):
[..]
> Der er derfor god mening i at have noget begynderdokumentation på
> dansk.

Begynderdokumentation kan jeg se det fornuftige i at
oversaette/fordanske men heller ikke mere. Hvis man skal ud over
begynderniveauet paa unix, bliver man noedt til at kunne engelsk paa et
vist niveau, for oversaettelser vil generelt vaere bagud og ofte
uddateret.

> Om det så skal være en oversættelse af handbook (se Phils
> erfaringer med og overvejelser herom i arkivet), eller en "kom
> igang" bog er foreløbig et åbent spørgsmål.

Min stemme gaar paa `kom i gang' og evt. en opslagsliste/ordbog over
konkrete ord og fraser samt forklaring af koncepter -- naturligvis med
henvisninger til mere uddybende forklaringer, hvor det er muligt.

Det er det der med at laere folk at fiske.

--
<kokanin> som hvis du kører til frankrig ikke
<kokanin> og autobahnen er revet midt over