hæfte om *BSD

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 Jan 2004 - 08:09:54 CET

Date: Tue, 20 Jan 2004 08:09:54 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: hæfte om *BSD
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Så i en boghandel et hæfte som handler om RedHat
Linux, udgivet af IDG. De udgiver også bøger om HTML,
Excel og andre emner inden for EDB, og er rettet mod
personer med ingen eller meget lidt erfaring fra
området.

Så tænkte lille jeg, lad os dog lave et tilsvarende
hæfte omkring *BSD, og bygge det op omkring en
installation af FreeBSD.

Jeg havde forestillet mig noget i retning af:

Hvad er *BSD
  Forskellen mellem Linux og *BSD
     Ports-samling, base-systemet
Hvem bruger *BSD
  Yahoo, hotmail, Apple (OS X)
Hvordan finder jeg *BSD
Installére FreeBSD
Sætte X op på min PC
Firewall
Holde systemet opdatéret
Fil/print-server

Det var fint, hvis det faldt sammen med udgivelsen af
FreeBSD 5.3.

Showstopper nr. 1 er hvis noget ikke virker, og da
*BSD for en Windows-bruger er noget helt nyt, vil
manglende understøttelse for vedkommendes hardware,
hurtig få denne til at vende tilbage i folden. For at
undgå det, er FreeBSD den nemmeste *BSD-variant.

Hvem kender en i IDG?

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan