RE: BoF på LinuxForum 2004

From: Hansen.Ole OHA (none@OHA--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 16:17:34 CET

Subject: RE: BoF på LinuxForum 2004
Date: Mon, 19 Jan 2004 16:17:34 +0100
From: "Hansen.Ole OHA" <none@OHA--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Eller hvad med en BoF om rrdtool alternativer - som f.eks.
> database baserede
> løsninger.

Hvad findes der egentlig af seriøse og gennemarbejdede alternativer? Vi er meget glade Cricket, der er rrdtool-baseret, men skal man bruge de indsamlede data til andet end internt brug er det "værdiløst".. Jeg kender umiddelbart kun til rtg (http://rtg.sourceforge.net) som er pænt hurtigt, men den mangler lidt en genRtrConfig ækvivalent eller en front-end..

Det rare ved Cricket er, det nemt at skrive sig en ny Defaults fil og så klaske en hvilken som helst type data ind i den..

--
Ole Hansen