Re: NNTP server

From: Erik Norgaard (none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 16:02:23 CET

Date: Mon, 19 Jan 2004 16:02:23 +0100 (CET)
From: Erik Norgaard <none@norgaard--locolomo.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: NNTP server

On Sun, 18 Jan 2004, Jesper Louis Andersen wrote:

> INN er stor, grum og ond at faa til at koere. Den er til gengaeld ret
> god naar den foerst er bragt op oven vande.

Ikke saa grum hvis du bare skal koere lokale newsfeeds. Installer
inn (2.4.x) og ret storage.conf - jeg indsatte bare:

  method tradspool {
        newsgroups: *
        class: 1
  }

(jeg under mig over at man ikke har sat en passende default til
lokale tekstgrupper)

brug herefter ctlinnd til at tilfoeje nye grupper, ex:

  ctlinnd newgroup local.test y root@localhost

Det var det hele, saa har du en gruppe "local.test" som alle kan
poste til. Du kan naturligvis tune en masse ting, mest interessant
er nok expire, der saettes i expire.ctl.

Til den slags lokale grupper er det min erfaring at det er langt
vanskeligere at konfigurere _brugeren_ til at bruge dem, der staar
intet i _bruger_manualen :-)

Skal du til at tilbyde eksterne newsfeeds er det naturligvis en
anden sag.

Mvh Erik

Brønlunds Allé 41 Cell, dk: +45 3023 7919
DK-2900 Hellerup Cell, es: +34 690 288 431
Denmark Cell, it: +39 348 098 8046