Re: BoF på LinuxForum 2004

From: Nicolai Petri (none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 17:35:58 CET

From: Nicolai Petri <none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BoF på LinuxForum 2004
Date: Mon, 19 Jan 2004 17:35:58 +0100

On Monday 19 January 2004 16:17, Hansen.Ole OHA wrote:

> Hvad findes der egentlig af seriøse og gennemarbejdede alternativer? Vi er
> meget glade Cricket, der er rrdtool-baseret, men skal man bruge de
> indsamlede data til andet end internt brug er det "værdiløst".. Jeg kender
> umiddelbart kun til rtg (http://rtg.sourceforge.net) som er pænt hurtigt,
> men den mangler lidt en genRtrConfig ækvivalent eller en front-end..

Vi har lavet vores egen (pg)sql baserede løsning til næste generation af vores
monitoreringsprodukt D-Mon. Planen er at ligge SQL delen ud som open-source
når det er lidt mere gennemarbejdet.
Grunden til vi har lavet vores eget er simpelthen at vi ikke kunne finde andet
der opfyldte vores krav på en fornuftig måde.
Du kan prøve at prikke til mig om en uge eller 2 så har jeg måske haft tid til
at rydde det værste skodkode op. Du skal dog være opmærksom på at det kun vil
være pgsql functions + tables der vil blive frigivet. Alt
autoconfig/gathering framework + graph generering skal du lave selv / finde
andet steds.

---
Nicolai Petri
 Developer