RE: Lokale ip adr.

From: Søren Steen (none@s_steen--ofir.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Feb 2004 - 18:16:32 CET

Date: Thu, 19 Feb 2004 18:16:32 +0100
From: "Søren Steen" <none@s_steen--ofir.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: RE: Lokale ip adr.

>===== Original Message From bsd-novice@bsd-dk.dk =====

Det har jeg prøvet og det virker ikke.
Jeg har konfigureret en HP ProCurve 2524 Switch med 4 VLAN:

Extern: 192.168.0.100/16
DMZ: 10.0.0.100/24
Intern: 172.16.0.100/12
Intern2: 10.0.1.1/24

Jeg kan tilslutte de 3 øverste netkort til hvert enkelt VLAN i switchen, men
når jeg tilslutter det 4. netkort blive maskinen meget langsom. Ping tider
stiger fra <10 ms til 100 - 3000 ms, hvis man pinger på en af de tre andre
netkort. Inde i programmet top hvor man kan se tiden kører oppe i højre
hjørne, går pludselig i stå. Problemet bliver ikke løst ved at trække stikket
ud af switchen til det 4. netkortet.
Der er ikke andet at gøre end at slukke for maskinen og tænde igen. I
mellemtiden skifter jeg til et andet netkort.
Det nye får navnet xl1 under opstart, hvor det andet havde em2.
På det her tidspunkt sker der ikke noget ved at slutte netkortet (xl1) til
switchen, da der ikke er defineret nogen hostname.xl1 fil.
Indholdet af hostname.em2 (det tidligere netkort) bliver kopieret over til
hostname.xl1 (cp hostname.em2 hostname.xl1). Netværksstikket (til xl1) trækkes
ud og maskinen genstartes. Systemet starter fint op. Men når jeg så tilslutter
netkortet (xl1) til switchen igen sker der det samme som før.
Jeg tror ikke det er en hardwarefejl, men måske hellere en konfigurationsfejl.

Jeg har også prøvet med 172.17.0.1/12 og /16, men uden held.

Er der nogen der ved hvorfor dette sker?

/Søren

OFiR Spil - Vind 1.000 vis af kroner! Besøg http://spil.ofir.dk
OFiR Kontakt - Find din nye ven el. partner på http://kontakt.ofir.dk