Re: qlogic 2300 fibre channel kort på DL 380

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Feb 2004 - 22:13:14 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: qlogic 2300 fibre channel kort på DL 380
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 11 Feb 2004 22:13:14 +0100

In message <none@20040211205752.88415.qmail--web14103.mail.yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>, =?iso-8859-1?q
?Claus=20Guttesen?= writes:

>Nu kommer den forbi qlogic-kortet under boot. Nu
>stopper den på 'kbd0 at atkbd0', hvilket den ikke
>gjorde før.
>
>Efter at jeg oversatte kernen med ispfw genstartede
>jeg serveren uden at sætte qlogic-kortet i, for at
>teste kernen. Det gik fint. Da jeg satte qlogic-kortet
>i, stopper den ganske rigtigt i ca. 30 sek. og
>fortsætter indtil kbd0. Her står den bumstille.

Brug lige -v næste gang.

Jeg gætter på at den står og leder efter diske på dit SAN.

Hvis du ikke har sluttet fiberen til tage det meget lang tid
før det nødvendige antal infrarøde fotoner tilfældigvis får
formuleret "der er ingen" på din indgang.

Gå også lige ind i qlogic's bios ting og reset alt til defaults,
der er muligvis også en "operating system" setting du skal sætte
til noget andet end "windows".

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956