Xorg problemer med print og java

From: Axel Kellermann (none@axel.kellermann--risoe.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 29 Dec 2004 - 12:42:51 CET

Date: Wed, 29 Dec 2004 12:42:51 +0100
From: Axel Kellermann <none@axel.kellermann--risoe.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Xorg problemer med print og java
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej

Jeg har et ønske om at bruge FreeBSD på arbejde, men der er nogle
grundlæggende problemer jeg ikke har kunnet løse pt. selv efter en uge
på Google.

Maskinen: P4 2.8 GHz 1 Gb RAM med en Fasttrak controller (2diske i
stripe)
FreeBSD:FreeBSD pc-07082.risoe.dk 5.3-RELEASE FreeBSD 5.3-RELEASE #0:
Fri Nov 5 04:19:18 UTC 2004
root@harlow.cse.buffalo.edu:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC i386
Xorg + Gnome installeret fra ports
Xorg: 6.7.0
Gnome: 2.8.1

Print:
Jeg har installeret CUPS på maskinen og kan printe fra Cups-manager, men
der er ikke nogle af applikationerne, der kan se printerne.
Printeren er en HP netprinter.
Der mangler en forbindelse mellem applikationer/Xorg og printsystemet.
Xorg installerer et system, som jeg ikke kan finde dokumentation på
hverken at få til at fungere eller få væk.
Jeg har ikke fundet nogle fejlmeddelelser

Java:
Java JRE 1.4.2 er installeret men der er ikke nogen pegepind på det.
Hvor sættes den? - så webbaserede applikationer virker

På forhånd tak

Axel Kellermann
Systemadministrator
Risø