Re: Xorg problemer med print og java

From: Tim G. Boerresen (none@tim--sunsite.lv.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 29 Dec 2004 - 18:39:25 CET

Date: Wed, 29 Dec 2004 18:39:25 +0100 (CET)
From: "Tim G. Boerresen" <none@tim--sunsite.lv.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Xorg problemer med print og java

On Wed, 29 Dec 2004, Axel Kellermann wrote:

> Hej

[klip]
> Print:
> Jeg har installeret CUPS på maskinen og kan printe fra Cups-manager, men
> der er ikke nogle af applikationerne, der kan se printerne.
> Printeren er en HP netprinter.
> Der mangler en forbindelse mellem applikationer/Xorg og printsystemet.
> Xorg installerer et system, som jeg ikke kan finde dokumentation på
> hverken at få til at fungere eller få væk.
> Jeg har ikke fundet nogle fejlmeddelelser

Du skal være opmærksom på at CUPS har sine egne versioner af lp*
programmerne. De bliver installeret under /usr/local
Du skal sikre dig, at du ikke bruger de almindelige, dem under /usr

Fjern dem og lav en link til CUPS's binaries i stedet. Det er nok det
letteste.

Det er ret irreterende, for du rette op på dette hver gang du laver en
make installdworld

Venlig hilsen
Tim Børresen