Re: UPS nødstrøm

From: Kristen Nielsen (none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Apr 2004 - 12:48:02 CEST

Date: Mon, 26 Apr 2004 12:48:02 +0200
From: Kristen Nielsen <none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: UPS nødstrøm

Tonni Aagesen wrote:

> Jeg tror umiddelbart ikke, der er noget galt med el-nettet her -
> Forklaringen var vist, at de havde tændt en el-kedel mens ovn og
> microovn kørte samtidigt.

Hvis det fik serverne til at gå ned, så ville jeg nok krafigt overveje
et få oprettet et par flere el-grupper, hvor kun EDB udstyret
tilsluttes. Samtidig fjerner du en del transienter (kortvarige
overspændinger) fra det net som dit EDB udstyr er tilsluttet, når du får
udstyret væk fra (el-gruppe mæssigt) andet kraftigt el-forbrugende
udstyr, specielt med motorer (køleskabe) eller induktive belastninger.

Vedr. jording/Nulling

Der var en som skrev at jording er forbudt i københavn (eller andre
steder) er dette korrekt?

Jeg mener da man skal have LOV til at nulle, førend man må anvende
dette, og at jording er det man altid gør i DK.

Er der nogle med el-installatør (med autorisation)'s viden der ved noget
om dette ?

Kristen Nielsen