Re: UPS nødstrøm

From: Tonni Aagesen (none@tonni--cazoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Apr 2004 - 12:30:33 CEST

Date: Mon, 26 Apr 2004 12:30:33 +0200
From: Tonni Aagesen <none@tonni--cazoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: UPS nødstrøm

Kristen Nielsen wrote:

> Hvis det fik serverne til at gå ned, så ville jeg nok krafigt overveje
> et få oprettet et par flere el-grupper, hvor kun EDB udstyret
> tilsluttes. Samtidig fjerner du en del transienter (kortvarige
> overspændinger) fra det net som dit EDB udstyr er tilsluttet, når du får
> udstyret væk fra (el-gruppe mæssigt) andet kraftigt el-forbrugende
> udstyr, specielt med motorer (køleskabe) eller induktive belastninger.

Jeg ligger på en seperat el-gruppe. Som tidligere beskrevet, har andre
adgang til min sikring/relæ, fordi det er samme "tavle". Da der så
sprang en sikring (ikke på mit net), tog en mindre ædruelig og kompetent
person sig af sagen, hvilket resulterede i, at min gruppe blev slået til
og fra flere gange.

--
Mvh
Tonni Aagesen