Re: UPS nødstrøm

From: Tonni Aagesen (none@tonni--cazoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 26 Apr 2004 - 10:10:23 CEST

Date: Mon, 26 Apr 2004 10:10:23 +0200
From: Tonni Aagesen <none@tonni--cazoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: UPS nødstrøm

Gorm J. Siiger wrote:

> Det kommer an på hvor meget du vil beskytte dig imod, og hvor meget du vil
> ofre.

Der er ikke tale om store installationer i dedikerede lokaler, men et
par servere der pryder et lille kontor. Det er heller ikke vigtigt for
maskinerne at kunne flage med en uptime på flere år, men derimod at
HW/data er rimeligt beskyttet.

Som sagt spiller prisen en rolle, så løsninger i den dyre ende er knapt
så interessante pt. Et bud på en pris ville være < 3K.

> - Minimalt med en stand-by UPS, der kobler ind via et relæ.
> - Bedre med en line-interactive
> - Og endnu bedre med samme, bare med flere features :)
> - Og har du multi mange penge kan du køre parrallel koblet.

Puh... jeg skal vist lige lidt dybere i de begreber :)

> Jeg har ufattelig god erfaring med Powerware (tidl. Fiskars og Best) de laver
> noget seriøst hardware der kan en hel del, men de er heller ikke de billigste.

Dem har jeg også kigget på, men kan ikke lige finde en dansk forhandler.

> For de fleste UPS installationer skal man huske en manuel bypass...

Hmm... jeg kan godt leve med at serveren er ude af drift for
vedligeholdelse af setup'et, så jeg anser bypass for mindre vigtigt....
Med mindre det er noget, man ofte har brug for?

--
Mvh
Tonni Aagesen