Re: UPS nødstrøm

From: Henrik Bøgh (none@henrik.list--boegh.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 25 Apr 2004 - 18:18:01 CEST

From: Henrik Bøgh <none@henrik.list--boegh.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: UPS nødstrøm
Date: Sun, 25 Apr 2004 18:18:01 +0200

On Sunday 25 April 2004 17:48 Tonni Aagesen wrote to bsd-dk@bsd-dk.dk:
>Henrik Bøgh wrote:

[...]

>Hvordan kunne et setup se ud mht. beskyttelse mod strømafbrydele og
>fulde mennesker, der leger med sikringer/relæ?

Det er jo et spørgsmål om hvor mange penge man vil kaste efter projektet.
Hvis det ikke helt er nødvendigt med egen dieselgenerator til nød så ville
følgende nok i de fleste tilfælde være dækkende:

Lynstrøms- + overspændingsafleder på selve strømforsyningen (jeg ville
traditionelt vælge produkter fra Phoenix men det er fordi det er dem jeg
kender).
Dernæst ville jeg sætte overspændingsafledere på indgående datakabler (igen
fra Phoenix - samme årsag :)).
Til sidst en UPS (personligt ville jeg vælge fra APC - dem har jeg gode
erfaringer med og så er
http://www.apcc.com/template/size/apc/rslr/index.cfm en smart lille ting til
lejligheden).

--