Re: Central Syslog server

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Apr 2004 - 10:34:42 CEST

Date: Fri, 23 Apr 2004 10:34:42 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Central Syslog server

On Fri, Apr 23, 2004 at 10:34:17AM +0200, Per Engelbrecht wrote:

> Al din logning er 'null' vaerd hvis data ikke gennemgaaes af en
> kompetent person (du skal ikke saette praktikanten 'Benjamin' til at
> laese log)

Her er jeg ikke enig - i et tidligere liv arbejde jeg et sted hvor man
loggede ALTING fra 1000+ devices, der var diverse programmer der kiggede
efter specifikke moenstre i log filerne, og rejste alarmer hvis de
optraadte - men personligt syntes jeg det mest vaerdifulde, var evnen
til at gaa tilbage, og se hvad der skete kl 09:15:40 her til morgen ...

/Jesper