Re: Central Syslog server

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Apr 2004 - 10:34:17 CEST

Date: Fri, 23 Apr 2004 10:34:17 +0200 (CEST)
Subject: Re: Central Syslog server
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Allan
Det var da noget af en logging. Logger du alt ?
Vil anbefale at du saetter et level paa 'notice' eller en tak hoejere.
Vaer dog opmaerksom paa at visse netvaerksbokse og -producenter, har en
anderledes holdning til hvor graensen gaar mellem f.eks. 'info' og
'notice'. Jeg gaar du fra at du ogsaa includere routere o.l. i din
logning! (er jo meget rart at vide om de bliver genstartet kl. 03.15
uden din medvirken)

Jeg har aldrig haft logging via db, men en modular syslog skulle vaere
god ifb. m. db.
Har du set paa SDSC http://security.sdsc.edu/software/sdsc-syslog/

Al din logning er 'null' vaerd hvis data ikke gennemgaaes af en
kompetent person (du skal ikke saette praktikanten 'Benjamin' til at
laese log)

Mht. Windows boxe, saa se evt. paa;
http://www.cert.org/seciruty-improvement/implementations/i041.03.html
Win logger til 3 binaere filer, saa du kan ikke bruge 'grep' i disse og
'remote logging' skal saettes foerst (og .. held og lykke)

Hvis du vil samle historik omkring events (den svaere del) saa skal du
nok kombinere det noget tripwire/snort-logning paa de vigtigste boxe.
Er kun en ide.

mvh
/per
per@xterm.dk