Re: Erfaring med DB DNS servere

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Apr 2004 - 13:02:23 CEST

Date: Wed, 21 Apr 2004 13:02:23 +0200
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaring med DB DNS servere

Anders Dyekjaer wrote:
> Hey!
>
> Nu vi er ved DNS servere kunne jeg godt tænke mig at høre hvad folk har af
> erfaringer med database baserede DNS servere.

Hvis det er for nemt at kunne ændre opsætningen, hvorfor så ikke bare
lave et program der kan redigere i zonefilerne og opdatere named.conf?

Det gjorde jeg for nogle år siden - jeg skrev det i DrDialog til OS/2,
så du kan sikkert ikke bruge mit ;). Det tog ikke ret lang tid at skrive
(en feriedag hvor jeg manglede noget at lave), og det virker fint...

Det har også den fordel (for mig), at jeg ikke er den eneste der kan
rette i opsætningen på DNS'en.

Du kan se et par "screenshots" her:
http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/ZoneEdit1.gif
http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/ZoneEdit2.gif