Re: Intel, HP eller Dell?

From: Jesper Monsted (none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 11 Apr 2004 - 09:13:06 CEST

Date: Sun, 11 Apr 2004 09:13:06 +0200
From: Jesper Monsted <none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Intel, HP eller Dell?

On Sat, Apr 10, 2004 at 06:17:07PM +0200, Morten Winther wrote:
>2. 2U alm Intel boks med Adaptec SCSI RAID Card 2120S (SR2300 case med
>SE7501WV2 board set hos Proconsult)
>Adaptec har noget software > RAIDUTIL. Virker med aac driveren.

Jeg har umanerligt dårlige erfaringer med den serie af RAID-controllere.
To af 2120'ens storebrødre (5400'ere) sprang i luften under load i vores
pr0n^Wnews-server - den ene nægtede bare at rebuilde RAID5 og måtte
migreres til et nyt array på en anden controller, den anden corrupt'ede
sit array og kunne ikke bringes til at virke igen med tab af indgående
artikler til følge :(

Vi købte 5400'erne fordi vi var ret glade for de tidligere modeller
(2110S, 3210S, 3410S), leverandøren påstod at det var samme serie og
5400'en havde hardware XOR dims så man skulle kunne få lidt sjovere
performance.

/Jesper