Intel, HP eller Dell?

From: Morten Winther (none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 18:17:07 CEST

Date: Sat, 10 Apr 2004 18:17:07 +0200
From: Morten Winther <none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Intel, HP eller Dell?

Hej

Vi står og skal vælge ny hardware-leverandør, da vi har brug for et par
nye maskiner.

Jeg vil høre om nogen af jer har gode/dårlige erfaringer med
nedenstående systemer?

Lige nu står jeg og overvejer 3 forskellige typer maskiner.

1. 1U Dell 1750 med Perc 4/Di raid kontroller
Ser ud til at Dell bruger et MegaRaid kort. amr driver
Software: http://people.freebsd.org/~emoore/MegaRAID_SCSI/Daemon/

2. 2U alm Intel boks med Adaptec SCSI RAID Card 2120S (SR2300 case med
SE7501WV2 board set hos Proconsult)
Adaptec har noget software > RAIDUTIL. Virker med aac driveren.

3. 1U HP ProLiant DL360 G3 med Smart Array 5i+
Software?

Jeg er mest hooked på Dell men det er nok også pga af deres 4 timers
onsite ting. HP har det vist også men deres site er lidt uoverskuelig.

I forhold til hvor god FreeBSD er til serverbrug er det utroligt så lidt
producenterne bidrager med drivere mm. Synes heller ikke jeg har kunne
opdrive nogle disk benchmarks.

--
Best regards
Morten Winther