Re: Advarsel: boot af OpenBSD/i386 3.4 (eller snapshots af samme)

From: Alex Holst (none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 21 Sep 2003 - 20:21:52 CEST

From: "Alex Holst" <none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sun, 21 Sep 2003 20:21:52 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Advarsel: boot af OpenBSD/i386 3.4 (eller snapshots af samme)

Quoting Henrik Lund Kramshøj (hlk@kramse.dk):
> MIN erfaring er at dette ikke virker med 3.4 snapshots - som efter
> sigende skulle være ret tæt på OpenBSD 3.4!

Fra OpenBSD's faq'en:

"While in-place upgrades sometimes work, this is not recommended. The
only safe way to upgrade is booting from a new install/upgrade media as
described above."

        http://openbsd.mongers.org/faq/upgrade-minifaq.html#1.15

Skiftet til ELF betyder at bootblocken skal opdateres foer kernen kan
bruges til ret meget.

> Jeg vil være interesseret i at høre kommentarer, da jeg har et par
> maskiner som helst skulle opgraderes remote - snarest muligt.

Jeg planlaegger selv at tage til Aarhus med en CD og lidt ekstra ram
naar miracle skal opgrades. Du *kan* bygge en ny installboot der
forstaar de nye filer, og skrive en opdateret bootblock, men det er ikke
for boern. Har du slet ikke mulighed for at fixe lokalt?

when it's more bare, more hollow.                 http://a.mongers.org