Re: Memory allokering i Python.

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 24 Oct 2003 - 16:21:23 CEST

Subject: Re: Memory allokering i Python.
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Fri, 24 Oct 2003 16:21:23 +0200

On Fri, 2003-10-24 at 15:49, ext Poul-Henning Kamp wrote:
> Hvis man bruger realloc(3) gentagne gange br man under alle omstndigheder
> hive nogle ordentlige stykker til ad gangen, ikke bare firs tegn her og
> 100 tegn der.

Det ser ud til at HP-UX allokerings system allokerer så mange bytes
i de individuelle kald fra eksemplet:
8180
97748
262144
131072
131072
262144
131072
131072
131072
131072
131072
131072
131072
131072
131072
131072
131072

-som om den skyder sig ind på hvad der er passende at reallokere
ud fra en "intelligent" (på sin egen HP-UX agtige måde) algoritme.

<hint>Var _det_ ikke smart?</hint>

Jeg ved ikke rigtig hvor stort problemet i virkeligheden er,
men jeg kunne da forestille mig at diverse scripting sprog som normalt
forestår memory allokering for mig, ofte kunne fanges i FreeBSD's
realloc() schema?

--
/Anders