RE: X på en laptop (med USB mus)

From: Michael (none@michael--subwire.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 24 Oct 2003 - 15:53:59 CEST

From: "Michael" <none@michael--subwire.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: X på en laptop (med USB mus)
Date: Fri, 24 Oct 2003 15:53:59 +0200

-----Original Message-----
From: owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk
[mailto:owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk]On Behalf Of Sven Esbjerg
Sent: 24. oktober 2003 13:40
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Tillægsspørgsmål: Er FreeBSD5.1 det rette valg til dette? Det er ok for
mig,
> hvis der er småproblemer med denne version, men hvis det er helt håbløst,
> hvilken skal jeg så vælge?

Både og. 5.x er test/udviklings versioner. Du må forvente problemer. Fordele
ved 5.x er automatisk hardware detektering og bedre håndtering af power,
temp
mv. via ACPI. Det samme kan også vise sig at være grunden til at du ikke vil
bruge 5.x da det ikke virker med al hardware. Mit bud vil være at prøve 5.x
og hvis du kan bruge så fint. Hvis du får problemer så brug 4.8 (4.9).
Hvis det er kritisk at du kan bruge maskinen til at redigere dokumenter,
læse
post etc. så lav en dual-boot med XP.
Mvh. Sven

Din løsning hjalp mig et stykke af vejen. Jeg fik konfigureret musen. Der er
dog stadig en del problemer. Bl.a. kan den ikke loade et modul til mit gfx
kort (REDEON 7500) samt at der desuden hele tiden dukker en APCI fejl op i
konsollen.

Jeg kan se på google der er en del der har de samme problemer, prøver at
læse dem igennem og se om det kan hjælpe mig videre.

Takker. :)

Go' Weekend
Michael Andreasen