Re: lagring og FreeBSD

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 23 Oct 2003 - 01:23:43 CEST

Date: Thu, 23 Oct 2003 01:23:43 +0200
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: lagring og FreeBSD

Claus Guttesen wrote:
> Jeg er "faldet" lidt for ATAbæstet, og vil gerne købe
> en sådan. Men NAS-boksen som leveres af Nexsan koster
> en bondegård. Jeg ser udfra spec'en at man kan koble
> SCSI- eller fiber channel kort på boksen.
>
> Er der nogle anbefalinger til begge typer kort? Jeg
> vil umiddelbart benytte Adaptec hvis jeg vælge SCSI,

Jeg bruger normalt LSI Logic SCSI kort. De fungerer glimrende i alle de
OS'er jeg har brugt dem (FreeBSD, Linux, WinNT og OS/2) - jeg har haft
meget mere bøvl med Adaptecs kort end med LSI kortene. Det er også et
plus at jeg tit kan få nye LSI kort til 2-400 kr. på eBay :-)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen