sandberg ATA controller

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 20 Oct 2003 - 12:59:12 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: sandberg ATA controller
Date: Mon, 20 Oct 2003 12:59:12 +0200
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

------- Forwarded Message

From: Soren Schmidt <none@sos--spider.deepcore.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Er det en ATA controller du kender ?
To: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 20 Oct 2003 12:35:03 +0200 (CEST)

> Jeg skal have mig en hardware raid løsning til billige penge til min
> FreeBSD 4.8 server.
>
> Jeg har kigget lidt på Sandbergs "ATA133 RAID Boost" som koster omkring
> 400 kr. Den kan "både" raid 0 og 1 og det sådan set det jeg har brug for,
> problemet er bare at Sandbergs kort ikke findes på listen over
> understøttet hardware:
> http://www.freebsd.org/releases/4.8R/hardware-i386.html#AEN33
>
> Jeg ved at andre her på listen har investeret i lidt dyere kort nemlig
> adaptecs og promise TX2000 som ser ud til at være understøttet af FreeBSD.

> [...]

Den sandberg jeg tror du mener er baseret på en SiI0680 chip og ja den er
supporteret, altså ATA delen. Jeg er ret overbevist om vi ikke supporterer
det software RAID den har i BIOS'n, da de formodentligt er "yet another
SW RAID layout" den benytter.
pt er det kun Promise og HPT software RAID's jeg har lavet code til at
forstå...

- -Søren

------- End of Forwarded Message