Re: make build på OpenBSD??

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 05 Oct 2003 - 21:39:19 CEST

Date: Sun, 5 Oct 2003 21:39:19 +0200
Subject: Re: make build på OpenBSD??
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On søndag, okt 5, 2003, at 17:36 Europe/Copenhagen, Per Engelbrecht
wrote:

> Hej Allan
> OpenBSD har en lidt anden indgangsvinkel til at opdatere sit system.
> Udgangspunktet er CVS. OpenBSD bruger ogsaa 'current', 'snapshots',
> 'stable' m.f.- altsaa lidt ligesom fbsd. Ellers skelnes der primaert
> mellem tre lokale
> opdateringstyper:
> 1 installer nye versioner af 'binaries', tools og filer
> 2 opdatering af div. conf. filer
> 3 opdatering af foraeldede programmer
> Altsammen holdt strengt indenfor samme version (i.e. 3.2 til 3.2 osv.)
>
> Se ogsaa http://www.openbsd.org/faq/upgrade-minifaq.html
> [...]

  UNIX is user-friendly; it's just picky about its friends!!!
  UNIX is simple; it just takes a genius to understand its simplicity!!!
- det passer da meget godt på OpenBSD ;-)

Der har været et par store omskiftninger i OpenBSD på i386 arkitekturen

det anbefales at starte med et binært snapshot før man forsøger sig med
at
bygge det hele - en opgradering fra 3.3 til 3.4-current fra source er
eksempelvis
ikke ligetil!

Så installer et snapshot, lav en cvsup og make build :-)

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000