Re: Hardware anbefaling

From: Thomas Hjorth (none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Nov 2003 - 15:33:39 CET

Date: Thu, 27 Nov 2003 15:33:39 +0100
From: Thomas Hjorth <none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hardware anbefaling

> Jeg kan i samme ombæring sige at jeg har problemer med PowerEdge 1750.
> De kommer også med Broadcom NICs, men driveren fatter dem ikke, så du
> skal kaste et andet NIC i. At kaste Intel Pro100S (hedder vist noget
> deromkring), giver mæææærkelig bufferfejl. Og Google sagde at jeg ikke
> var alene i verden, men ingen havde vist et fix. Gik i Computercity og
> købte et netkort til 79 kroner. Det kører bedre end noget andet.

Jeg har også oplevet problemer med Broadcom netkort, helt præcis ->
# dmesg | grep Broad
bge0: <Broadcom BCM5703X Gigabit Ethernet, ASIC rev. 0x1002> mem
0xf7ef0000-0xf7efffff irq 11 at device 2.0 on pci1
bge1: <Broadcom BCM5703X Gigabit Ethernet, ASIC rev. 0x1002> mem
0xf7ff0000-0xf7ffffff irq 15 at device 2.0 on pci4

# uname -sr
FreeBSD 5.1-RELEASE

De timer simpelthen ud i ny og næ... formentlig under belastning udover
hvad der lige plejer at være. Heldigvis kommer det selv op igen efter en
10-15 mins, men det vil jo aldrig holde på en mission critical server.

QDK