Re: Hardware anbefaling

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Nov 2003 - 14:06:40 CET

Date: Thu, 27 Nov 2003 14:06:40 +0100
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hardware anbefaling

On Wed, Nov 26, 2003 at 09:47:32PM +0100, Anders S. Jensen wrote:
> Vi bruger bl.a. Dell PowerEdge 2650 på mit arbejde, og dem kan jeg
> anbefale på det varmeste! Det er en 2U maskine med op til 2 professorer,

Jeg kan i samme ombæring sige at jeg har problemer med PowerEdge 1750.
De kommer også med Broadcom NICs, men driveren fatter dem ikke, så du
skal kaste et andet NIC i. At kaste Intel Pro100S (hedder vist noget
deromkring), giver mæææærkelig bufferfejl. Og Google sagde at jeg ikke
var alene i verden, men ingen havde vist et fix. Gik i Computercity og
købte et netkort til 79 kroner. Det kører bedre end noget andet.

I samme forbindelse kan jeg lige nævne at jeg er lidt utilfreds med Dells
organisation. Sælgeren er glad for at sælge til dig, men er egentlig ret
kold hvis du har et problem... henviser dig til support hvilket måske er
rimeligt nok, men han følger så aldrig op på noget som helst (og nej, jeg
var ikke tilfreds med hvad deres support kunne). Opfølgning er dog normalt
noget man kan forvente af lidt mindre leverandører... så nu køber jeg 1U
fra Nordic Computer. Måske koster de en tudse(?) mere end hos Dell, men
til gengæld virker de altså - hvilket jeg også fik lov til at prøve
først - og så har jeg sparet en masse tid.

-- Robert