RE: Performance problemer med OpenBSD (io)

From: Jens Teglhus Møller (none@jtm--mostlyharmless.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 May 2003 - 07:50:23 CEST

From: Jens Teglhus Møller <none@jtm--mostlyharmless.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Performance problemer med OpenBSD (io)
Date: Tue, 20 May 2003 07:50:23 +0200

> Oki .. nu har jeg prøvet at enable softupdates på alle partitioner og
> det giver faktisk en hel del. Hvor det tidligere tog 11 timer
> taget det
> nu 17 minutter ;-) og det er jeg ganske tilfreds med når man tænker på
> at /usr/ports består af en masse filer og jeg kører ide.

Husk, at hvis du har vigtige data, som du ikke må miste, så kan
softupdates være en dårlig ide.

Hvis maskinen crasher kan det være at data (som et program tror er
comittet) ikke er skrevet til disken (men kun ligger i ram).

Endnu en grund til at partionere sin disk fornuftigt (ikke at det er
nemt ;-)

Google efter softupdates, så kan du nok finde en mere dybdegående
beskrivelse.

/jtm