Simpel database

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 May 2003 - 18:45:46 CEST

Date: Wed, 14 May 2003 18:45:46 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Simpel database

Hey

Efter at have pensioneret min Psion, skal jeg bruge en simpel
database applikation til *BSD.

Kravene er meget enkle:
  + Data ligger i database filer eller i tekst filer.
    Data kan nemt eksporteres til kommaseparerede filer
  + Det er forms der tillader
      - View.
      - Søgning (på alle felter - ala. grep på en kommasepareret
        fil).
      - Editering af records.
      - Tilføjelse af records.
      - Sletning af records.
      - Brug fra kommandolinje, dvs. curses support.
    Forms behøver ikke at være avancerede, det er f.eks. OK at
    felter præsenteres som en lang kolonne med "Feltnavn: [indhold]"

Den mængde data der skal manipuleres er meget begrænset - det
drejer sig primært om min adresseliste, CDliste, DVDliste, etc.
Hver database vil indeholde væsentligt færre end 1000 rækker.

Efter at have kigget i /usr/ports/databases ligner det at kun jdb
kan noget i denne retning, og den er for low-level.

Nogen der har gode ideer?

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---