Re: Simpel database

From: Michael Hembo (none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 May 2003 - 19:38:22 CEST

From: "Michael Hembo" <none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Simpel database
Date: Wed, 14 May 2003 19:38:22 +0200

----- Original Message -----
From: Flemming Jacobsen
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Sent: 14. maj 2003 18:45
Subject: Simpel database

>Efter at have pensioneret min Psion, skal jeg bruge en simpel
>database applikation til *BSD.

En MySQL server vil være fin, lidt 'kanon efter gråspurve' agtigt, men hurtigt, stabil og med et tilpas lille footprint.

Den kan du bruge via en shell på kommandolinien via Perl, shell-script eller som du ønsker.

Forholdsvis simpel, og der er ikke grund til den store forkromede administrations web løsning, men ome man ønsker det, er det dejligt nemt at lave et web interface til søgning etc.

Hvis din nye PDA er en WIN løsning, burde det også via ODBC være muligt at snakke med MySQL og opdatere en lille Access database på PDA'en (eller not :-)

Michael