Problemer med login via ssh

From: unik 1971 (none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 May 2003 - 15:12:12 CEST

From: "unik 1971" <none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Problemer med login via ssh
Date: Thu, 01 May 2003 13:12:12 +0000

Hej

Jeg har fået nogle problemer med at logge ind, som root på mine BSD servere,
når jeg har oprettet en ssh forbindelse. Efter jeg har indtastet det
korrekte root password (testet det lokalt), siger den permission denided, og
jeg får lov i en uendelighed at prøve igen med samme svar til gengæld.

Jeg har bla. en openBSD 3.2 firewall og en FreeBSD 4.7 webserver, som det
ikke virker på, men på min Linux server virker det udemærket.

Jeg bruger for det meste MS Windows versionen "putty", til at oprette en ssh
forbindelse, men hverken der eller på en BSD maskine virker det.

Er der nogen der har været ude for det før.

På forhånd tak.

Tom.