Re: Problemer med login via ssh

From: Jonas Hauge (none@pab--linein.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 May 2003 - 15:35:57 CEST

Date: Thu, 1 May 2003 15:35:57 +0200
From: Jonas Hauge <none@pab--linein.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problemer med login via ssh

On Thu, 01 May 2003 13:12:12 +0000
"unik 1971" <none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Jeg har fået nogle problemer med at logge ind, som root på mine BSD servere,
> når jeg har oprettet en ssh forbindelse. Efter jeg har indtastet det
> korrekte root password (testet det lokalt), siger den permission denided, og
> jeg får lov i en uendelighed at prøve igen med samme svar til gengæld.

Det er fordi at BSD ikke tillader direkte root-logins over ssh. Opret en
wheel-account som du kan ssh'e til og derefter bruge su(1).

> Jeg har bla. en openBSD 3.2 firewall og en FreeBSD 4.7 webserver, som det
> ikke virker på, men på min Linux server virker det udemærket.

Samme som før. Du kan på Linux, men ikke BSD.

> Er der nogen der har været ude for det før.

Ja :) Vi har alle været nybegyndere engang.

Jonas.

PS. Det her er et spørgsmål som faktisk hører sig til på bsd-novice listen.