Re: "Embedded" BSD-system

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 14:17:36 CET

From: "Morten Liebach" <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 28 Mar 2003 14:17:36 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: "Embedded" BSD-system

On 2003-03-28 13:53:09 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:
> [...]

[snip]

> Men så kører programmet vel ikke i forgrunden? Hvis der står en Login:
> prompt på den ikke eksisterende skærm, vil det vel være den der får data
> fra stregkodelæseren, mens mit program kører i baggrunden og venter på
> data.

I /etc/rc.local (f. eks.):

    [ -x /usr/local/sbin/program ] && \
        su -l user -c /usr/local/sbin/program &

Evt. lave et lille wrapper script der genstarter programmet hvis det går
ned, eller brug daemontools til at sikre det på en eller anden måde.

[snip]

> Det står alt om de forskellige UART chips, men ikke så meget om hvordan
> man bruger dem...

Ser com(4) ikke ud til at referere en masse nyttige sider for dig?

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
         Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> - http://m.mongers.org/