Re: "Embedded" BSD-system

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 14:02:10 CET

Date: Fri, 28 Mar 2003 14:02:10 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: "Embedded" BSD-system

Soeren Straarup wrote:

> man su
>
> Jeg bruger meget 'su bruger -c kommando' jeg bruger det meget fra normal
> bruger til root, den vej kræver det et passwd, men hvis dit script bliver
> startet af root vil jeg for mode at det ikke kræver noget passwd for at
> udføre en kommando som en normal bruger.

Men hvis jeg starter mit script fra en af rc filerne, vil det vel køre i
baggrunden samtidig med at der kommer den normale login prompt i
forgrunden?

Og da alt input kommer fra en stregkodelæser på tastaturporten, skal mit
program vel køre i forgrunden?

Tak, det prøver jeg at læse igennem.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen