Re: lidt diverse

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Mar 2003 - 20:28:44 CET

Date: Thu, 27 Mar 2003 20:28:44 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: lidt diverse

On Thu, Mar 27, 2003 at 07:50:32PM +0100, Michael Andreasen wrote:
> Hey.. jeg har sat et par testservere op med FreeBSD (som er nyt for mig) En
> del info har jeg fundet i håndbogen, efter tip her fra listen fra anden
> person tidligere idag... Jeg sidder dog med et par spørgsmåltegn :o)
>
> 1: undrer mig lidt over netkort. i Linux hedder det jo eth0, eth1 o.s.v..
> men på mine 2 servere er det hhv fxp0 og rl0 - Er det bare for rl=realtek og
> fxp=???

fxp = Fast ether EXpress

Det som Intel kaldte de foerste versioner af kortet.

> 2: Kan man ikke få farver i shell.. evt ved at ændre i .cshrc ? Nogen der
> har et tip? Også evt til at få en mere brugbar sti, fremfor host navnet?

Jeg bruger tcsh og har foelgende i min .tcshrc

set prompt = '%n@%m:%/%# '

> 3: apache13-ssl vil ikke installeres pga af en sikkerheds fejl hedder det
> sig (ports) - hvad gør man så? Nogen der kender et godt trick/metode til
> dette? mod_ssl evt?

Tror det er fixet, opdater ports og proev igen.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.