Re: lidt diverse

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Mar 2003 - 20:24:30 CET

Date: Thu, 27 Mar 2003 20:24:30 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: lidt diverse

Quoting Michael Andreasen (michael@subwire.dk):
> Hey.. jeg har sat et par testservere op med FreeBSD (som er nyt for mig) En
> del info har jeg fundet i håndbogen, efter tip her fra listen fra anden
> person tidligere idag... Jeg sidder dog med et par spørgsmåltegn :o)
>
> 1: undrer mig lidt over netkort. i Linux hedder det jo eth0, eth1 o.s.v..
> men på mine 2 servere er det hhv fxp0 og rl0 - Er det bare for rl=realtek og
> fxp=???

Ja, under BSDerne har netkort (og devices generelt) navn efter driveren.

> 2: Kan man ikke få farver i shell.. evt ved at ændre i .cshrc ? Nogen der
> har et tip? Også evt til at få en mere brugbar sti, fremfor host navnet?

Læs manualen til din shell. Hint: PS1, PS2 etc. i bourne-shells.

> 3: apache13-ssl vil ikke installeres pga af en sikkerheds fejl hedder det
> sig (ports) - hvad gør man så? Nogen der kender et godt trick/metode til
> dette? mod_ssl evt?

Læs dokumentationen til ports.

> Håber det er ok, med disse småspørgsmål :o)

De hører sådan set til på novice-listen.

Mvh. Michael.

--
The Librarian gave him the kind of look other people would reserve for
people who said things like `What's so bad about genocide?'