Re: Socket API

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 24 Mar 2003 - 19:31:11 CET

Date: Mon, 24 Mar 2003 19:31:11 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Socket API

Socketd wrote:

> Der må være en forskel siden "Internetworking with TCP/IP -
> Client-Server programming and applications" både bliver udgivet i
> BSD-, Linux- og Windows-version (måske flere).

Der er forskelle. Bl.a. hedder nogle funktioner det samme, men har
forskellige parametre... Desuden kan sockets behandles som filer på *nix
systemer, hvilket ikke er tilfældet under Windows eller OS/2.

Så vidt jeg husker er det Windows socket API'et der er det mest
"underlige". Jeg har før kunnet compile den samme kode på både Linux,
BSD or OS/2.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen