Re: Socket API

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 24 Mar 2003 - 15:18:55 CET

Date: Mon, 24 Mar 2003 15:18:55 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Socket API

Quoting Morten Winther (mw@mwi.dk):
> Jeg har fået at vide at jeg skal bruge BSD socket API, da sockets ikke er
> noget der ligger direkte i C++. Hvad menes der med dette? Er det blot det
> man kan læse om her
> <http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/developers-handbook/socket
> s-model.html> ?

Jep, det er det i det store hele. Der menes blot, at C++ ikke har
sockets som eksempelvis en primitiv datatype, og at de derfor skal
tilgås gennem systemkald, som i C (og sikkert også i C++) hedder socket(),
connect() og lignende.

BSDs socket API er i øvrigt det, som også bruges i Windows (og Linux for
den sags skyld), hvis jeg husker ret.

Mvh. Michael.

--
`Yeah, right,' said the sergeant uncertainly. `But all this business
about kings and lords, it's against basic human dignity. We're all born