Re: Socket API

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 24 Mar 2003 - 09:07:46 CET

Date: Mon, 24 Mar 2003 09:07:46 +0100
Subject: Re: Socket API
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On mandag, mar 24, 2003, at 07:23 Europe/Copenhagen, Anders Søndergaard
Jensen wrote:

> Ren C, men du kan let føre det over i C++.
> Det er jo det samme du skal gøre i C++, der
> er det bare pakket ind i en objektorienteret terminologi.
> Stevens bøger er gode hvis du vil dyrke det og
> have forståelse for emnet.
> Hvis du vil have et eller andet "instant-coffee"
> socket API i C++, som bare er tænd og kør, er det
> nok noget andet du leder efter.

[hlk@safri 20.ipctut]$ pwd
/usr/share/doc/psd/20.ipctut
[hlk@safri 20.ipctut]$ sudo make
soelim tutor.me | pic | tbl | groff -M/usr/share/tmac -me > paper.ps

An Introductory 4.4BSD
Interprocess Communication Tutorial

Den er IMHO også værd lige at læse igennem, og C programmerne
kan formentlig kompileres idag næsten uændret

Nu ved jeg også godt at F3 vil dræbe mig, men det er også værd at kigge

IPv6 funktionalitet - hvis nu man laver verdens bedste applikation
er det da OK at også dem i Asien kan bruge den ;-)

Eksempelvis:
http://www.kame.net/newsletter/19980604/
Implementing AF-independent application

www.viagenie.qc.ca/en/ipv6/presentations/IPv6%20porting%20appl_v1.pdf