Socket API

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 23 Mar 2003 - 16:33:48 CET

From: "Morten Winther" <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Socket API
Date: Sun, 23 Mar 2003 16:33:48 +0100

Hej

Jeg vil gerne til at arbejde med client/server applikationer. Jeg ved ikke
det store om hverken C eller C++ men har nu bestilt en bog om C++. Grunden
til at jeg har valgt C++ er at jeg regner med at bruge MySQL Connector/C++.

Jeg har fået at vide at jeg skal bruge BSD socket API, da sockets ikke er
noget der ligger direkte i C++. Hvad menes der med dette? Er det blot det
man kan læse om her
<http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/developers-handbook/socket
s-model.html> ?

Jeg har fået anbefalet denne bog:

Internetworking with TCP/IP - Volume III Client - Server programming
and applications BSD socket version with ANSI C

Er der nogen der kan anbefale andre bøger eller kender gode links på nettet?

--
/ morten

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"