FreeBSD 5.0 på Compaq Armada 1750

From: Peter Zinck Wulff (none@peter--zw.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Mar 2003 - 13:04:50 CET

Date: Mon, 3 Mar 2003 13:04:50 +0100 (CET)
From: Peter Zinck Wulff <none@peter--zw.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: FreeBSD 5.0 på Compaq Armada 1750

Hej bsd-dk.

Jeg har nogle problemer forbundet med at installere FreeBSD 5.0 på en
Compaq Armada 1750. Den fryser når den kommer til mount af root image
under opstarten af installations CD'en. FreeBSD 4.3 CD'en kan godt køre på
den, men i 4.3 er der ingen drivere til PCMCIA controlleren, så den kan
ikke bruges. Slackware Linux 8.0 kører fint på denne maskine, men jeg vil
hellere køre FreeBSD(Da det er det jeg bruger på mine servere), så er der
nogen der kender til en evt. fix af dette problem?

Jeg kan heller ikke installere 5.0 på en gammel digital ventures 5133, den
kommer dog lidt længere, indtil man skal vælge installationsmedie,
hvorefter den ikke kan finde controlleren. Redhat Linux 6.2 installerer
fint på denne maskine.

Er jeg forvist til at køre Linux på disse maskiner, eller findes der nogle
metoder til at tweake dem på?

Mvh
Peter