Re: Døde taster i div. terminaler

From: Mark Rosenstand (none@mark--geekworld.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Jun 2003 - 20:06:20 CEST

Subject: Re: Døde taster i div. terminaler
From: Mark Rosenstand <none@mark--geekworld.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 28 Jun 2003 20:06:20 +0200

On Sat, 2003-06-28 at 19:39, Ask Holme wrote:
> I min .tcshrc har jeg:
>
> bindkey ^[[3~ delete-char
> bindkey ^[[1~ beginning-of-line
> bindkey ^[[4~ end-of-line
>
> Så virker mine taster, jeg kan ikke huske hvordan jeg fandt ud af de der
> tal, men der er en rimelig logisk fremgangs måde til det (google for
> it).

Jeg søgte på Google efter 'bindkey delete-char', og fandt
http://www.via.ecp.fr/~remi/linux/config/zshrc. Efter at have læst det,
prøvede jeg at angive 'sun' som TERM. Nu virker min Delete-key.

Jeg tror derfor, at det jeg søger er en korrekt TERM variabel.

Page up, Page down og Insert fungerer iøvrigt heller ikke.
Det er altså hele det "felt" på tastaturet, som ikke fungerer.

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget om de tal, men jeg forsøger at lede
videre.