Re: Døe taster i div. terminaler

From: Ask Holme (none@ask--eternal-newbie.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Jun 2003 - 19:39:31 CEST

Date: Sat, 28 Jun 2003 19:39:31 +0200
From: Ask Holme <none@ask--eternal-newbie.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Døe taster i div. terminaler

Mark Rosenstand <none@mark--geekworld.org.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Tasterne Home, End og Delete fungerer ikke i mine terminaler, istedet
> ouputter de en tilde (~).
>
> Min TERM environment variabel er sat til xterm, og jeg bruger danish.iso
> som keymap i min rc.conf og csh som shell.
I min .tcshrc har jeg:

bindkey ^[[3~ delete-char
bindkey ^[[1~ beginning-of-line
bindkey ^[[4~ end-of-line

Så virker mine taster, jeg kan ikke huske hvordan jeg fandt ud af de der
tal, men der er en rimelig logisk fremgangs måde til det (google for
it).

--
// Ask Holme aka kVanQue
/* P.S. - To whoever winds up maintaining this, I will         */