Døde taster i div. terminaler

From: Mark Rosenstand (none@mark--geekworld.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Jun 2003 - 16:50:09 CEST

Subject: Døde taster i div. terminaler
From: Mark Rosenstand <none@mark--geekworld.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 28 Jun 2003 16:50:09 +0200

Hej,

Tasterne Home, End og Delete fungerer ikke i mine terminaler, istedet
ouputter de en tilde (~).

Problemet gør sig gældende i alle terminaler, dvs. både pseudoterminaler
(Eterm, xterm og xvrt) og udenfor X. En kammerat har fået lov at teste
det over PuTTY, men der fungerede de fint.

Tasterne fungerer fint i X-applikationer såsom Mozilla, og xev fanger
også de rigtige signaler på tasterne.

Min TERM environment variabel er sat til xterm, og jeg bruger danish.iso
som keymap i min rc.conf og csh som shell.

Hvad kan der være galt?