Re: Døe taster i div. terminaler

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 28 Jun 2003 - 20:48:40 CEST

Date: Sat, 28 Jun 2003 20:48:40 +0200
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Døe taster i div. terminaler

On Sat, Jun 28, 2003 at 08:06:20PM +0200, Mark Rosenstand wisely wrote:
> Page up, Page down og Insert fungerer iøvrigt heller ikke.
> Det er altså hele det "felt" på tastaturet, som ikke fungerer.

Så vidt jeg ved er det ``expected behaviour''. Hvad ville du forvente
at PgUp og PgDn skulle gøre? Intuitivt kunne det vel være at bladre
n linier op i command history eller scrolle y linier tilbage i dit
terminal vindue. Men måske har din shell ikke command history og
den terminal du bruger ikke nogen scroll buffer. Anyway, måden man
bladrer i command history og terminal vindue afhænger af hvilken shell
og hvilken terminal man bruger, så derfor er det ikke let at have
disse taster sat til en funktion som passer alle.

Men hvis man bruger ksh som har vi mode og tillader søgning i
command history med regulære udtryk, hvad kan man så ønske sig mere?? ;-)

--
Mvh,

Anders S. Jensen