Re: Proftpd og Mysql 4.1

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Jun 2003 - 00:01:57 CEST

Date: Tue, 24 Jun 2003 00:01:57 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Proftpd og Mysql 4.1

On 2003.06.22 21:04:16 +0200, Uffe Døygaard wrote:

> I /usr/ports/ftp/ finder jeg proftpd
>
> Hvis jeg herinde skrive make install WITH_MYSQL=YES
>
> Så henter den mysql client 3.23 ned, den er jeg IKKE intereseret i.
>
> Jeg har prøvet at ændre linien i Makefile, men det giver bare en compile
> fejl.
>
> Jeg har installeret MySql 4.1 fra ports også.

Der har været snak om det problem på FreeBSD-ports listen, men jeg ved
ikke om nogen fandt ud af en løsning.

En måde er bare at ændre i makefilen for den relevante port. Evt. bare
ved at udkommentere afhængigheden af MySQL 3, og så sørge for at MySQL 4
er installeret på forhånd. Jeg har dog ikke prøvet den metode, da jeg
ikke kører MySQL 4.

--
Simon L. Nielsen