Re: acpi i freebsd 5.1-rc1 opfører sig mystisk

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Jun 2003 - 21:19:13 CEST

Date: Tue, 3 Jun 2003 21:19:13 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: acpi i freebsd 5.1-rc1 opfører sig mystisk

On Tue, Jun 03, 2003 at 08:57:55PM +0200, ask@eternal-newbie.dk wrote:
> Okay, jeg har smidt FreeBSD 5.0 på min ibm t21 laptop - derefter
> opgarderet til 5.1-rc1. Nu er der færrer ACPI fejl end før (dem under
> opstart er forsvundet), men ACPI opfører sig stadig mærkeligt. såvidt
> jeg har forstået burde acpi driveren læse mine indstillinger fra bios,
> dette sker tilsyndeladene ikke. Jeg har i bios sat en customized 'power
> profile' når jeg har strømforsygning på... freebsd skifter rundt mellem
> dem (men ok, det kan jeg leve med). En ting som er monster irreterende
> er dog at den ikke læser min "do not suspend on LCD close" indstilling,
> [...]

Saa vidt jeg ved er der ret store problemer med acpi under 5.x aka current.
Valget er at lege med og se om man kan komme med et patch for den baerbare
man sidder med eller ogsaa vaelga at disable acpi.
Nogle er dog saa heldige at det virker.

Sven
- der har opgivet at bruge current paa en lifebook B pga. den blev for
  varm...

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org